Kto może wymienić tonery w drukarce?

Drukarki są sprzętem wykorzystywanym praktycznie wszędzie. Żadne biuro nie jest w stanie funkcjonować bez drukarek. Obecnie na rynku istnieje mnóstwo różnego rodzaju modeli drukarek. Firmy zazwyczaj decydują się na drukarki wykorzystujące tonery, ponieważ są bardziej wydajne od klasycznych drukarek na tusz, i o wiele bardziej ekonomiczne.

wymiana tonerów w drukarce

Jak wymienia się tonery w drukarce?

Wymiana tonera w drukarce może przebiegać w różny sposób, zależnie od urządzenia. Wiele biur i firm dzierżawi wysokogatunkowe drukarki i kserokopiarki od przedsiębiorstw z urządzeniami biurowymi, dzięki czemu mogą korzystać ze sprzętu najwyższej jakości bez konieczności płacenia na raz ogromnych sum. Firmy zajmujące się wynajmem urządzeń biurowych zajmują się również serwisem drukarek. Przy okazji serwisu kontrolnego pracownik może wykonać wymianę tonera, często jednak pracownicy firmy dzierżawiącej przeszkalają pracowników z działu IT odnośnie prawidłowej wymiany tonera w urządzeniach, dzięki czemu w razie wyczerpania tonera można go wymienić od razu.

 

Wymianę tonera rozpoczyna się od wyłączenia urządzenia. Następnie wyjmowany jest pojemnik po zużytym tonerze. Nowy toner jest przygotowywany do instalacji, zdejmuje się taśmy zabezpieczające, a następnie toner umieszcza się w drukarce w odpowiedni sposób. Aby sprawdzić czy toner został poprawnie wymieniony, warto wydrukować stronę testową. Opis jest bardzo uproszczony, ponieważ niektóre drukarki mają naprawdę skomplikowany dostęp do tonera, i trzeba wiedzieć w jaki sposób go usunąć, aby nie wyrządzić szkód.

Zużyte tonery powinny trafić z powrotem do pracowników firmy dzierżawiącej sprzęt biurowy, dzięki czemu zostaną one zutylizowane w odpowiedni sposób. Bardzo ważne jest, aby wymiany tonera dokonywał wyszkolony pracownik. Daje to gwarancję poprawnej wymiany, i działającego urządzenia. Zepsucie sprzętu przez nieumiejętną wymianę tonerów naraża firmę na dodatkowe koszty.

Wymianą tonerów powinny zajmować się tylko i wyłącznie osoby z serwisu firmy dzierżawiącej sprzęt biurowy oraz osoby, najczęściej z działu informatycznego, które zostały przeszkolone w tym zakresie prac. Trzymanie się tych zasad pozwoli na utrzymanie sprzętu w świetnym stanie przez długi czas.

Autoryzowany dealer i serwis